وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان

توضیحاتی درباره کتابخانه و نیز نحوه خدمات رسانی آن

باسلام ... ورود شما را به وبلاگ کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) بهارستان خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

در روز 1394/08/25 دانش آموزان دبستان ستایش به مناسبت گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی از کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان بازدید کردند و در مسابقه نقاشی با موضوع " دوست من کتاب" شرکت کردند.

 

 

 

در روز دوشنبه مورخ 1394/07/20 در محل کتابخانه امام خمینی بهارستان به مناسبت بزرگداشت حافظ شب شعری با همکاری انجمن ادبی ققنوس برای علاقه مندان به حوزه شعر و ادب برگزار گردید.

 

 

 

 

 

یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب اصفهان عصر روز یازدهم شهریور ماه با حضور استاندار و شهردار اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان افتتاح شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب اصفهان، عضویت شهروندان در کتابخانه های عمومی استان در طول برگزاری نمایشگاه رایگان است.

بهروز صادقی افزود: شهروندان اصفهانی از 11 لغایت 16 شهریور ماه می توانند با مراجعه به غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی این استان ، به صورت رایگان به مدت یک سال عضو شوند و از خدمات تمامی کتابخانه های عمومی کشور بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: استان اصفهان 279 کتابخانه نهادی و مشارکتی دارد که عموم مردم با عضویت در یک کتابخانه از همه کتابخانه های کشور که به سامانه سراسری مدیریت کتابخانه های عمومی متصلند خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به برپایی غرفه  در نمایشگاه کتاب استان گفت: ارائه خدمات در حوزه کتاب کتاب های صوتی و ارائه لوح فشرده بوستان یار مهربان مشتمل بر 700 عنوان کتاب الکترونیکی از جمله خدمات اداره کل کتابخانه های عمومی در ایام نمایشگاه است.

وی همچنین از برگزاری جلسات نقد کتاب، آموزش تندخوانی و برپایی نشست کتاب خوان به عنوان برنامه های جنبی این اداره کل در نمایشگاه یاد کرد.

[ یک شنبه 15 شهريور 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,نمایشگاه کتاب اصفهان,

] [ 9:19 ] [ کتابدار ]

[ ]

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان مسابقه اینترنتی عکس با موضوع کتاب برگزار می‌کند.مسابقه عکس یازدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، برای ارتقای کیفی نمایشگاه کتاب برای تمام ساعات برگزاری نمایشگاه ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری متفاوتی پیش‌بینی شده است.یکی از  این ویژه‌برنامه‌ها اجرای مسابقه اینترنتی عکس خویش‌انداز(سلفی) است که با 3 موضوع ، عکس من و کتابخانه‌ام، عکس من و کتاب و عکس بهترین طراحی غرفه نمایشگاه برگزار می‌شود.

شایان ذکر است علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 20 شهریورماه با کلیک بر آدرس اینترنتیwww.filmoaks.com مطابق با مشخصات اعلام شده به این پایگاه اطلاع‌رسانی ارسال کنند.

گفتنی است به ده عکس برگزیده بن‌کارت‌های هدیه به مبلغ دویست هزار ریال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اهدا می‌شود

[ شنبه 14 شهريور 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,نمایشگاه کتاب اصفهان,

] [ 12:38 ] [ کتابدار ]

[ ]

نشر نی هفتمین چاپ کتاب «تاریخ هنر» نوشته ارنست هانس گامبریچ، تاریخ‌نگار مشهور اتریشی ــ بریتانیایی و معتبرترین مرجع تاریخ هنر در سطح جهان را با ترجمه علی رامین روانه کتابفروشی‌ها کرد.هفتمین چاپ «تاریخ هنر» ارنست گامبریچ به کتابفروشی‌ها رسید

«تاریخ هنر» نوشته ارنست هانس گامبریچ، تاریخ‌نگار اتریشی ــ بریتانیایی، و ترجمه علی رامین به چاپ هفتم رسید. این کتاب که اکنون معتبرترین مرجع تاریخ هنر در سطح جهان است، برای نخستین بار در سال 1950 به چاپ رسید و تا زمان مرگ نویسنده در سال 2001 بارها تجدید ویرایش و تجدید چاپ شد. پی‌یر روزنبرگ رییس سابق موزه لوور پاریس درباره اهمیت این کتاب در یکی از سخنرانی‌های خود اشاره کرد: «تاریخ هنر گامبریچ از چنان شهرتی برخوردار است که می‌توان آن را با تابلوی مونالیزای لئوناردو داوینچی مقایسه کرد.»

کتاب 28 فصل دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «شگفتی‌های آغازین»، «هنر در خدمت جاودانگی»، «بیداری بزرگ»، «قلمرو زیبایی»، «تسخیر کنندگان جهان»، «انشعاب بزرگ»، «نگاهی به شرق»، «هنر غرب در بوته آزمایش»، «کلیسای مبارز»، «کلیسای بزرگ»، «درباریان و شهرنشینان»، «تسخیر واقعیت»، «سنت و نوآوری: نیمه دوم قرن پانزدهم در ایتالیا»، «سنت و نوآوری: قرن پانزدهم در شمال اروپا»، «اوج هماهنگی»، «نور و رنگ»، «گسترش رنسانس در شمال آلپ»، «بحران هنر»، «تنوع دیدگاه‌ها»، «آیینه طبیعت: هلند در قرن هفدهم»، «قدرت و شکوه: قسمت اول»، «قدرت و شکوه: قسمت دوم»، «عصر خرد»، «گسست سنت»، «انقلاب پایدار»، «در جست‌وجوی معیارهای نوین»، «هنر تجربی» و «تاریخ بی‌انتها».

مقدمه گامبریچ بر این کتاب نیز از شهرت بسیاری برخوردار است. در بخشی از این مقدمه با عنوان «درباره هنر و هنرمندان» می‌خوانیم: «در واقع چیزی به نام هنر مطلق وجود ندارد، فقط هنرمندان وجود دارند. هنرمندان [یا به مفهوم اخص نقاشان] زمانی کسانی بودند که کلوخه‌ای رنگین از زمین بر می‌گرفتند و شکل گاومیش و شکل دیگر حیوانات را بر دیوار غارها رسم می‌کردند. در روزگار ما نقاشان رنگ‌هایشان را حاضر و آماده می‌خرند و پوسترهای تبلیغاتی طراحی می‌کنند و در این فاصله بلند تاریخی، چه اتفاق‌های بزرگ و کوچکی که نیفتاده است. ایرادی ندارد که همه این فعالیت‌ها را هنر بنامیم، مشروط به آنکه در نظر داشته باشیم که واژه هنر در زمان‌ها و مکان‌های مختلف با معانی و مصادیق بسیار متفاوتی به کار رفته است.»

هفتمین چاپ کتاب «تاریخ هنر» نوشته ارنست هانس گامبریچ و ترجمه علی رامین با شمارگان دو هزار نسخه، 678 صفحه و بهای 75 هزار تومان از سوی نشر نی منتشر شده است. چاپ پیشین این کتاب در سال گذشته (1393) با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 58 هزار تومان منتشر شده بود.

«تاریخ جهان» با ترجمه علی رامین و «هنر و وهم: پژوهشی در روان‌شناسی بازنمايی تصويری» با ترجمه امیرحسن ندایی دیگر کتاب‌های منتشر شده گامبریچ در ایران است.

[ شنبه 14 شهريور 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,تاریخ هنر,

] [ 12:32 ] [ کتابدار ]

[ ]

همزمان با دهه کرامت و در جشن میلاد حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) از پازل سه بعدی جنت‌البقیع در محضر تعدادی از خادمین حرم حسینی و رضوی رونمایی شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در ابتدای این مراسم که  با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مدیر سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر مقتدایی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و تعداد زیادی از مداحان و مردم ولایت‌مدار اصفهان، در حسینیه حضرت امام صادق(علیه‌السلام) سودان برگزار شد، پس از اهتزار پرچم متبرک گنبد حرم امام رضا(علیه‌السلام)  و حرم حضرت ابوالفضل العباس(علیه‌السلام)خادمان حرم رضوی و حرم حسینی به مدیحه‌سرایی پرداختند. سپس از پازل سه بعدی جنت‌البقیع، که حرم مطهر اهل‌بیت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم بوده و توسط وهابیون تخریب شده است، رونمایی شد.

 این پازل که نوزدهمین محصول از سری محصولات فکری-آموزشی فرهنگ و تمدن است، اولین پازل سه بعدی از حرم ائمه (علیهم‌السلام) است که با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با تاریخ اسلام و انس بیشتر این قشر با اهل‌بیت عصمت و طهارت، برای اولین بار توسط موسسه میراث فرهنگ و تمدن پارس طراحی و تولید شده است.

این پازل سه بعدی از 72 قطعه تشکیل شده است که طبق نقشه و دفترچه راهنما مونتاژ و در نهایت تبدیل به ماکت حرم جنت‌البقیع با مقیاس یک به صد و بیست و پنجم می‌شود که به صورت دکور منزل، کتابخانه یا محل کار قابل استفاده خواهد بود

 

 

 

 

[ یک شنبه 1 شهريور 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی ,هفته کرامت,,

] [ 8:42 ] [ کتابدار ]

[ ]

فراخوان ثبت نام غرفه برای یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اصفهان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از نحوه ثبت نام و شرکت ناشران در یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام امیر ارزانی با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب اصفهان از تاریخ یازدهم تا شانزدهم شهریورماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: ثبت‌نام ناشران برای شرکت در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان به صورت اینترنتی انجام می شود.

وی گفت: کلیه ناشرانی که به حضور در این نمایشگاه  تمایل دارند می‌توانند به سایت www.icfi.ir بخش نمایشگاه‌های استانی مراجعه و ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ثبت نام ناشران صرفا از طریق همین سایت امکان‌پذیر است و مهلت ثبت‌نام برای حضور در این نمایشگاه از 18 تا 25 مردادماه است.

 

 

 

[ سه شنبه 27 مرداد 1394برچسب:کتابخانه عمومی امام خمینی بهارستان اصفهان,نمایشگاه کتاب اصفهان,

] [ 17:54 ] [ کتابدار ]

[ ]

دهمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در اصفهان برگزار می شود

در آستانه میلاد هشتمین حجت خدا و همزمان با دهه کرامت دهمین جشنواره ملی جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، این جشنواره در پنج رشته گل و مرغ، نگارگری، طراحی نقوش سنتی، تذهیب و تشعیر ساعت18 روز پنج‌شنبه 29 مردادماه 1394  در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان به معرفی برترین‌هایش می‌پردازد.

شایان ذکر است آیین گشایش نمایشگاه  آثار برگزیدگان این جشنواره نیز ساعت 10 صبح، روز پنج‌شنبه 29 مردادماه در موزه هنرهای معاصربرگزار می‌شود.

گفتنی است این نمایشگاه  تا 29 شهریور ماه 1394برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

 

مجله اینترنتی دانستنیها،عکس عاشقانه جدید،اس اماس های عاشقانه